הבניינים הפכו להיות גדולים עם המון דיירים. הדיירים עסוקים יותר ויותר בדברים שלהם. רמת החיים עלתה ואף אחד כמעט כבר לא רוצה לנהל את הבית המשותף, משימה שהולכת ונהיית יותר ויותר מורכבת, עם מערכות יותר ויותר מורכבות. חברות ניהול בתים משותפים נותנות פתרון לסוגיה.
ניהול בתים משותפים הופך בשנים האחרונות למצרך נדרש בתחום הבתים המשותפים.
לחצו פה לאינדקס חברות ניהול בתים משותפים מומלצות באיזור מגוריכם.
רוב הבתים המשותפים שנבנו בשנים האחרונות הם רבי קומות ולנהל אותם, כלומר לתחזק ולעמוד בקשר עם השכנים הוא תהליך עבודה כמעט יום יומי.
התקנים המאושרים על ידי משרד השיכון המחייבים את הקבלנים הם רבים ומורכבים והבניין המשותף הופך בעצם ליחידה סגורה בעלת מורכבות טכנית לא פשוטה.
אחת הבעיות העיקריות בניהול הבית המשותף רב הדיירים הוא גביית הכספים. בבנין בעל עשרות דיירים (וגם בפחות) תמיד ימצאו דיירים שבאותו הרגע לא היה להם הצ'ק, הערב הם לא בבית, אם לא תבצעו את מה שאני רוצה לא אשלם וועד בית ועוד תלונות והתחמקויות כיד הדמיון הטובה על המשתמטים.
להבדיל מועד הבית לחברות הניהול הידע והניסיון כיצד לגבות את הכסף וההתייחסות אליהם שונה מההתייחסות לוועד הבית המתנדב.
מעבר לגבייה קיים גם הצורך לתחזק את הבניין. כפי שציינו הבניין מורכב ממערכות שונות שבחלקם חייבים להיבדק כל תקופה מסוימת, חלקם מתבלים ויש להחליפם, חלקם מתקלקלים ויש צורך לתקנם וכד'.
ועד הבית לא אמור לדעת וגם לא יכול לדעת כיצד לטפל בכל המערכות הללו, וזאת כאשר לחברה לניהול בתים משותפים יש את הידע הזה הנובע הן מניסיון בשטח ובעיקר מבעלי המקצוע הקשורים אליהם הן כשכירים בחברה והן כבעלי מקצוע המוזמנים אד הוק לטיפול במערכת זו או אחרת.
המערכות העיקריות המותקנות בבניינים החדשים הם כלהלן:
- מערכות כיבוי אש במסדרונות ובלובי הכוללות מטפים בכל קומה וגלאי אש ועשן.
- ספרינקלרים בדירות עצמן.
- מעלית או מעליות
- בריכות אגירת מים בקומת הגג.
- משאבות מים המעלות את המים המגיעים מהצנרת הציבורית לדירות ולבריכת אגירת המים.
- מערכות חימום מים מרכזית באמצעות סולר או חשמל.
ומה הדרישות מחברת הניהול
- קודם כל המלצות מוועדי בתים אחרים על החברה.
- בדיקת החברה ברשם החברות.
- חתימה על חוזה שבו יפורטו כל המטלות של החברה לבצע.
- גביית דמי ניהול הבניין מכל הדיירים.
- יכולת גבייה מדיירים סרבני תשלום.
- ידע ויכולת לטפל בכל מערכות הבניין.
- תחזוקה שוטפת של הבניין כולל ניקיון וגינון.
- ביטוח לצוות העובדים בבניין המשותף
- מסירת דוח חודשי ממוחשב לוועד הבית על ההוצאות וההכנסות.
- שירות טלפוני 24/7/365
- איש קשר אחד (וועד הבית או דייר שהוסמך לכך) מול נציג החברה.